У Вараші стартували телемедичні консультації
Відтепер жителям Вараша доступні консультації кардіологів із Рівного на відстані. Для цього пацієнтам не потрібно далеко їхати і стояти у черзі. Достатньо звернутися до сімейного лікаря.
Такі можливості дає телемедицина. Її запровадили при плановому лікуванні у Вараському центрі первинної медичної допомоги. Розпочали з кардіології. Лікарі отримали телемедичні комплекси, пройшли відповідне навчання і вже використовують сервіс. Повідомляє пресслужба РОДА.
Для пацієнтів алгоритм виглядає так: потрібно звернутися до сімейного лікаря, який проводить необхідне опитування, знімає потрібні показники, робить кардіограму за допомогою телемедичного обладнання і надсилає ці дані в інтервенційне відділення (яке знаходиться у Рівному). Там лікарі-кардіологи опрацьовують дані і впродовж доби надають консультацію. Адже мова йде про планову медицину, наголошує куратор із впровадження телемедицини на Рівненщині Олександр Терещенко.
«На сьогодні 5 сімейних лікарів Вараського ЦПМД одержали телемедичні комплекти. Усі вони вже сформували запити на перші консультації і отримують відповіді. Ми розпочинаємо з кардіології. Але планову телемедицину впроваджуватимемо і в інших галузях. Так, вже розроблено ендокринологічні, пульмонологічні та дерматоскопічні протоколи, - пояснив Олександр Терещенко. – Наразі ми відпрацьовуємо роботу сервісу у Вараші, а вже з нового року масштабуємо цей досвід на інші заклади первинної медицини».
Тим часом сьогодні використання такого сервісу – на часі. Адже телемедицина є одним із найбільш зручних і безпечних способів проконсультувати пацієнтів в умовах пандемії, прокоментувала заступниця голови Рівненської ОДА з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації (CDTO) Іванна Смачило.
«Іноді відстань у медицині є критичним чинником. І якраз використання інформаційно-консультаційних технологій дає можливість отримати якісні медичні послуги, - підсумувала Іванна Смачило. - Цифровізація медицини в області триває. Хочу зазначити, що на сьогодні на Рівненщині створюються умови для впровадження таких сервісів. І ця тенденція продовжуватиметься в наступному році».