+380673870816 +380673870816

У Рівному за житлово-комунальні послуги платитимуть по-новому

Відсьогодні кожен мешканець Рівного платитиме за житлово-комунальні послуги із розрахунків, які стосуються виключно його будинку. Адже міська влада вирішила створити прозорі умови надання житлово-комунальних послуг. 

З першого лютого у Рівному набуває чинності рішення виконавчого комітету "Про встановлення розмірів тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій окремо за кожним будинком". Згідно з цим рішенням, вартість надання послуг у кожному будинку буде різною. При обрахунку тарифу враховувалися такі фактори як площа сходових клітинок у під’їздах, площа прибудинкової території, стан будинку, обсяг необхідних робіт з поточного ремонту, технічний стан ліфтів та їх кількість, загальна площа квартир у будинку та кількість осіб, що проживають у ньому. 

Наразі найвищий тариф за один квадратний метр становитиме 2 гривні 17 копійок, а найнижчий – 97 копійок. Після таких змін для багатоповерхових будинків тариф зменшиться на 20-40%. А для малоповерхової старої забудови відбулося підвищення тарифу. В результаті цього міський голова Рівного Володимир Хомко вирішив скорегувати один пункт - повернути ліфтову плату за старими тарифами. 

Володимир Хомко, міський голова Рівного:

- По малих будинках дано доручення обійти всі такі будинки, поговорити з їх мешканцями і запропонувати їм, якщо вони хочуть, відмовитися від тих послуг, які дають найбільший ріст, а це поточний ремонт будинку і прибирання прибудинкової території, поточний ремонт.

Однією з переваг побудинкової оплати житлово-комунальних послуг є те, що кошти, які сплачуватимуть мешканці, витрачатимуться лише на конкретний будинок.

Володимир Хомко, міський голова Рівного:

- Гроші зібрані на прибираннях сходових клітинок можуть бути використані лише на прибирання сходових кліток. Уже не може начальник ЖКГ купити собі ручку чи папір. 

Введення побудинкового тарифу є одним із кроків міської влади до запровадження прозорої системи надання житлово-комунальних послуг, адже відтепер будь-який мешканець може власноруч здійснювати контроль за виконанням оплачуваних послуг.

Сергій Пінчук, керівник Рівненського центру "Соціальне партнерство":

- Якщо послуга, яка має надаватися, але не надається, то є досить нескладний спосіб як зробити перерахунок. Зателефонувати в ЖКГ і сказати, що послуга не надається, тоді запросити представника ЖКГ в двохденний термін прийти для складання акту, якщо ж представник ЖКГ не прийшов, то ми разом із сусідом складаємо такий акт і заносимо в ЖКГ. Це робиться для того, щоб ЖКГ зробило перерахунок і зменшило плату в наступному платежі за ті послуги, які не були надані.

У кожному будинку мешканці повинні обрати собі домкома (домашній командир), через якого відбуватиметься зв’язок між ЖКГ та жителями. Адже після будь-якого поточного ремонту, мають складатися договори з підписами представників ЖКГ та представниками будинку. Окрім того, в нових договорах будуть чітко вказані послуги, які надаватимуться ЖКГ та їх періодичність. Також, міські комунальники будуть звітувати перед мешканцями про отримані та витрачені кошти із кожного окремого будинку.

Важливим питанням є і те, наскільки правильно відміряна прибудинкова територія за яку платитимуть мешканці. Якщо у власників малоповерхових будинків є відгороджені ділянки, то відтепер за них теж сплачуватимуться кошти.

Іван Гема, начальник міського управління ЖКГ Рівненського міськвиконкому:

- Що стосується багатоповерхових будинків, там не будуть входити між квартальні проїзди, сквери, парки і так далі. Все це ляже на місцевий бюджет. Відповідно кожен будинок має свою схему і при підписанні договору, кожен мешканець має право і може з нею ознайомитися.

Наразі створена робоча група до якої залучені громадські експерти, які мають віднайти законодавчі можливості для зниження вартості послуг з обслуговування будинків. Усі спірні питання мають бути вирішені нею до кінця лютого, щоб платіжки за цей місяць прийшли із новими тарифами.

Схожі статті