+380673870816 +380673870816

У Рівному стартував дводенний Міжнародний симпозіум "Література. Діти. Час"

"Література. Діти. Час". Саме під такою назвою у Рівному розпочався четвертий Міжнародний симпозіум, організований Міжнародним економіко-гуманітарним університетом імені академіка Степана Дем’янчука за сприяння Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва, а також Лабораторії літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України. Захід пройшов у форматі науково-практичної конференції та літературного фестивалю для дітей.  

Викладачі та науковці з усієї України зібралися у Рівному, аби поділитися своїм досвідом з колегами та з’ясувати тенденції, проблеми і перспективи дитячої літератури у сучасному світі. Така мандрівна конференція вже є не першою на їхньому рахунку. На четвертому Міжнародному симпозіумі присутні й іноземні гості з Німеччини та Польщі - Мартіна Дакве та Ірена Кошмінська. Вони презентували власний досвід організації літературних проектів для дітей.

Ірена Кошмінська, Президент фундації "Вся Польща читає дітям":

- Коли ми розпочинали нашу кампанію, то наша фундація називалася "Програма здоров’я емоціонального". Я розуміла, якщо ми назвемо її "Програма для дітей", то ніхто нею не зацікавиться. Але з часом ця кампанія читання запрацювала і отримала увагу цілої області. А потім змінили назву на Фундацію "АBC-21 - Ціла Польща читає дітям", аби нас більше пізнавали.

Беззаперечно, література є корисною не лише для дорослих читачів, а насамперед для дітей, які вчаться пізнавати реальний світ за допомогою книги. Завдання, яке ставлять перед собою делегати конференції - творити дитину духовно багатою.

Ганна Токмань, професор кафедри української і зарубіжної літератури та методики навчання Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди, доктор педагогічних наук, кандидат філологічних наук, професор:

- Я б ще одне слово додала до назви симпозіуму – "Література. Діти. Час. Простір". Простір України дуже важливий для усвідомлення дитиною, для її національної самоідентифікації. Література стоїть між дитиною, часом і простором. Вона допомагає дитині познайомитись з часом у широкому розумінні – із минулим, із сучасним і зазирнути у майбутнє. Література допомагає зрозуміти себе.

Уляна Гнідець, Президент Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва, кандидат філологічних наук, доцент Інституту гуманітарних і соціальних наук Національного Університету "Львівська політехніка":

- Організовуючи паралельно конференцію для дорослих і безпосередньо літературні читацькі заходи для дітей, ми намагаємося уможливити дорослому науковцю серйозно поставитися до тих дітей, які є сьогодні.

У рамках Літературного дитячого фестивалю "Дивокрай" відбуватимуться різні ігрові заходи, театральні дійства завдяки яким діти зможуть емоційніше сприймати літературу. А серед традиційних літературних зустрічей – знайомство із письменниками, презентації книжок та читацька конференція "Сучасне. Дитяче. Головне".

Сергій Гридін, член ради Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва, директор літературного фестивалю для дітей "Дивокрай" у м. Рівне, дитячий письменник:

- Діти звикли, що в хрестоматії написана дата народження та дата смерті письменника і намальований якийсь дядько з бородою. Вони уявляють собі письменників невідомими істотами, які десь живуть і побачити їх можуть тільки у книжках. Однією із цілей фестивалю є знайомство безпосередньо із письменниками, щоб діти побачили справжніх, живих письменників, поспілкувалися з ними, а не лише знаходили інформацію про них у Інтернеті чи в якихось підручниках.

Попереду в учасників конференції насичені дні. Вони представлять свої дослідження на розсуд колег, відповідно до тем п’яти секцій та підіб’ють підсумки дводенної конференції.

Схожі статті