На Рівненщині відкрилася виставка копій ікон візантійської школи малярства
В Острозькій академії днями відкрилася виставка копій ікон візантійської школи малярства. Над підготовкою експозиції працювало 7 іконописців-католиків і семеро православних.
У Підземній художній галереї Острозької академії днями відкрили виставку сучасної української ікони. Усі експонати створені українськими і польськими художниками та іконописцями під час І міжнародного сакрального пленеру на Волині під назвою "Покровителі Польщі і України. Ікона як джерело натхнення". Її відкриття пройшло в урочистій атмосфері та за участі поважних гостей.
Маркіян Трофимяк, Єпископ Римо-Католицької церкви:
- Тут зайве говорити. Ікони – це молитва. Ми зараз починаємо повертатися до історії, яка стоїть на фундаментах християнства.
Окрім задоволення від споглядання ікон, ця виставка дозволила об’єднати католицьку, греко-католицьку та православну конфесії. В основі проекту лежала необхідність польсько-українського обміну ідеями та досвідом у сфері сакрального мистецтва та іконопису.
Ігор Пасічник, ректор НУ "Острозька академія":
- Цей пленер об’єднав усі конфесії. І студенти, і наші гості можуть насолоджуватися ще й відродженням такого виду мистецтва як іконопис. Якщо звичайне мистецтво – це одяг нації, то іконопис – це її душа, її духовність. Ми сьогодні мали можливість сприймати це.
Спеціаліст у галузі реставрації ікон Микола Бендюк розповів, що усі роботи виконані у візантійському або навіть, можна сказати в україно-візантійському стилі. Більшість із них є відомими, оригінали яких зберігаються у храмах України та ближнього зарубіжжя. Винятком виявилися роботи Галини Черниш, яка відтворила ікони за традиціями ХІХ-ХХ століть та майстра із Ковеля, який виконує чи не найкращі вітражі сьогодення.
Микола Бендюк, художник-реставратор:
- Основна ідея цього пленеру - відродити те давнє, забуте україно-візантійське малярство. Тут представлені копії, а оригінали знаходяться зараз у Москві та Києві.
Цією виставкою іконописці та художники довели, що в Україні не лише багата історія іконопису, але і велике майбутнє. Адже ікона не втратила своєї значимості і нині.