+380673870816 +380673870816

Дорога до школи. Учням ЗОШ № 14 щодня загрожує небезпека

Учні нової загальноосвітньої школи № 14, що в районі Басового Кута, ледь не кожного дня наражають себе на небезпеку. Аби потрапити на навчання, частина з них змушена переходити через залізничну колію Львівської залізниці. Щодня там курсує шість швидкісних потягів та кілька вантажних. 

Наталія Задорожна, мама учениці школи № 14:

- Кожного ранку ми зустрічаємося з дітками з 1 по 5 класи включно і йдемо до школи. Батьки працюючі не можуть собі дозволити вести дітей до школи кожного ранку. Я ж не працюю. Зустрічаємося за 25 хвилин восьмої і ланцюжком йдемо, переходимо через колію. Колії необлаштовані для переходів, слизько. Це складає велику небезпеку для нас.

П’ятикласниця Іванка щодня ходить до школи за руку з мамою. Дівчинка розповіла, що ризикувати та боятися доводиться постійно, адже тут крутий спуск, слизькі колії та ще й туман.

Іванка Задорожна, учениця школи № 14:

- Кожного ранку страшно добиратися, особливо, коли туман. Рейсів майже не видно і можна послизнутися та впасти. Я бачила, як моя сестричка переходила, послизнулася і побила до крові коліно.

Поки наша знімальна група спілкувалася з мешканцями, проїхало п’ять потягів. Директор школи Юрій Демчук розповів, що змінити їх графік пересування, аби діти могли хоч вранці безпечно дістатися до школи - нереально. Класти ж покриття на рейки незручно, адже на носі зима та ожеледиця, а небезпека лише примножиться. Єдиний вихід – підземний перехід. Тут, подалі від комунікацій, навіть місце для нього знайшли. А от на реалізацію запланованого, необхідні чималі кошти. 

Юрій Демчук, директор Рівненської ЗОШ № 14:

- Влада опитавши жителів мікрорайону, заручившись їх згодою, вирішила приблизно в цьому місці зробити тунель і вже не було б такої небезпеки.

Сучасну, модернізовану школу побудували, а от на запитання, де знайти кошти на будівництво підземного переходу, міська влада відповіді не знайшла. Наразі невідома і остаточна вартість проекту. Його приблизна витратна частина коливається від трьох до п’яти мільйонів гривень. Нині ведуться переговори із Львівською залізницею, проте основної допомоги чекають саме від держави.

Володимир Хомко, міський голова Рівного:

- Я думаю, світло в кінці тунелю є. Ми зробимо цей перехід. Діти весь час ходять через необладнаний переїзд. Я дуже сподіваюся на приїзд прем’єра. Нам в нього є що попросити.

За останній рік ця колія відібрала життя трьох людей. Очевидці розповіли, що були випадки, коли люди сильно травмувалися та залишалися інвалідами. Потреба у спорудженні тунелю - справа надважлива, адже більшість житлових масивів Басового Кута знаходиться по одну сторону колії, а важливі суспільні центри - такі як школа, церква, зупинка – по іншу. Місцеві жителі сподіваються, що підземний перехід все ж з’явиться до того, як статистика знову зафіксує чиюсь трагічну загибель.

Схожі статті