+380673870816 +380673870816

Щорічно на модернізацію Укрзалізниці потрібно близько 1,5 мільярда гривень

Щорічна потреба в коштах на модернізацію та ремонт основних засобів електропостачання Укрзалізниці становить близько 1,5 мільярда гривень. Про це повідомила прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту.

Зокрема, у 2012 році – 1,85 млрд., на період з 2014-2017 рр до 1,55 млрд. щороку, з них на поточні планові ремонти господарства електропостачання необхідно 200-250 млн., окрім цього на оновлення та модернізацію пристроїв електрифікації залізниць потрібно щорічно спрямовувати від 1,3 до 1,8 мільярда гривень.

Але закладених фінпланом реальних коштів вистачає лише на поточний ремонт, ще й далеко не в повному обсязі. За останні пять років фінансування обсягів капітального ремонту в середньому щорічно складало 65-70 млн. грн., в той же фактична потреба в коштах на капітальний ремонт, враховуючи значне старіння пристроїв, втричі більша.

На початок 2012 року 65% із 305 наявних тягових підстанцій відпрацювали понад 40 років, а до 2017 року кількість підстанцій з перевищеним терміном служби збільшиться до 71%. На них експлуатується високовольтне і низьковольтне обладнання, що давно зняте з виробництва і до якого відсутні запасні частини.

При таких умовах знаходиться під сумнівом питання надійності електропостачання і забезпечення у повній мірі встановлених швидкостей руху та вагових норм поїздів без проведення необхідної модернізації системи електропостачання.

Поетапна модернізація та ремонт основних засобів господарства електропостачання дозволить підвищити пропускну спроможність залізниць та забезпечити стабільну роботу пристроїв електрифікації при зростанні обсягів та швидкостей перевезень, за рахунок збільшення вагових норм та зменшення міжпоїздних інтервалів на основних напрямках; зменшити експлуатаційні витрати на утримання пристроїв, відмовившись від профілактичного обслуговування в міжремонтні терміни; забезпечити економічну незалежність галузі від тарифної політики монопольних утворень в електроенергетиці; створити економічно ефективну систему управління споживанням електроенергії залізничного транспорту.

Схожі статті