+380673870816 +380673870816

Фермерам Рівненщини потрібні ринки збуту для чесної конкуренції з імпортною продукцією

Близько місяця тому на Рівненщині стартував новий проект "Волинський екологічний продукт".Тут працюватимуть досвідчені менеджери, завдання яких - пошук ринків збуту для продукції сільгоспвиробників та її реалізація без посередників. Саме ці проблеми сьогодні найбільше турбують місцевих фермерів. Наразі до проекту вже долучилося 20 бажаючих. 

Новий проект "Волинський екологічний продукт" має на меті допомогти сільгоспвиробникам у реалізації їхньої продукції без посередників. Окрім цього, таке об’єднання дозволить фермерам брати участь у тендерах, адже раніше такої можливості не було.

Одним з перших до участі у брендовому проекті долучився Олег Поліщук, директор фермерського господарства "Маленький оазис", що у селі Посягва Гощанського району. Нині тут вирощують зернові, картоплю, моркву, капусту, буряк, соняхи. Займаються і тваринництвом. Мають 160 овець, більше сотні свиней, 182 голови великої рогатої худоби, з них півсотні корів. За словами пана Олега, місцева сільськогосподарська продукція нічим не гірша за імпортну. Проте фермерам аби надалі продовжувати цим займатися, потрібне бодай якесь страхування їхнього бізнесу, хоча б у вигляді гарантованого ринку збуту.

Олег Поліщук, директор фермерського господарства "Маленький оазис":

- На сьогодні ми вже навчилися вирощувати продукцію не гірше аніж наші колеги за кордоном. Але в нас немає того квотування і дотацій, що є у них. Прикро, коли в нас виростає дуже якісна продукція, але її не вдається продати. Є така тенденція, коли цього року на чомусь заробив, то наступного на цьому ж можна стільки ж і втратити. Тому це для нас зараз основна проблема. Нам не потрібні надприбутки. Але я думаю, що і для міського, і для сільського стабільність в цінах - це є основне.

Нині до участі у проекті долучилося небагато фермерів, проте засновники об’єднання переконані, що вже скоро їх буде в рази більше. Адже незабаром проект "Волинський екологічний продукт" почне працювати над створенням власного бренду місцевої сільгосппродукції.

Олександр Осовець, директор Рівненського регіонального центру з інвестицій та розвитку:

- Є кілька менеджерів. Ми розраховуємо вже скоро запропонувати фермерам перші ніші, перші можливості для реалізації їхньої продукції. Так, до кінця серпня ми плануємо проведення сільськогосподарського ярмарку, де можна буде презентувати громаді це об’єднання і їх продукцію, зразки продукції, щоб скуштувати, познайомитися. 

Подивитися чи насправді фермерам краю потрібні ринки збуту для якісної м’ясо-молочної продукції та овочів вирішив і очільник Рівненщини Василь Берташ. Побаченим у господарстві "Маленький оазис" він залишився задоволений. Також пообіцяв допомогти й у вирішенні проблеми дешевої закупки молока у селян.

Василь Берташ, голова Рівненської ОДА:

- Ми на наступній сесії облради хочемо прийняти програму на наступний фінансовий рік. Аби купити лінію із переробки молока. Вона має бути якісною. Адже що повинно бути? Це, по-перше, якість молока; по-друге, ціна молока. Коли ми зробимо конкуренцію великим товаровиробникам, то тоді, я думаю, вони замисляться над тим, аби ціна молока була такою, як їм реалізовує торговий дім.

За словами Олега Поліщука, ані державних дотацій, ані пільг, щоб працювати на землі йому не потрібно. Допомагають чоловіку господарювати жінка та чотирнадцятеро дітей. Єдине, що полегшило б працю фермера - це підтримка влади у створенні ринків збуту для чесної конкуренції з імпортною продукцією.

Схожі статті