+380673870816 +380673870816

Як використовуються кошти які призначені на ремонт доріг на Рівненщині?

 

Щодня на Рівненщині розпочинають ремонт однієї-двох доріг. І не важливо – місто це чи село.

Адже усім потрібне комфортне та безпечне дорожнє покриття. Позитивні дорожні зміни вже відчули жителі сіл Костопільського, Млинівського, Рівненського, Острозького, Дубенського та інших районів. 

І хоча, в області відсоток ефективного використання коштів – один з найнижчих, в Рівненській ОДА пояснюють, що все йде за графіком.

По-перше. Рівненщина відійшла від практики «закатування» грошей в асфальт

Якщо інші регіони виділили 50% і більше на експлуатацію і утримання доріг, що передбачає дрібний ямковий ремонт, в нашій області на ці цілі скерували менше 18%. Нас не цікавить відсоток освоєння коштів, нас цікавить якість робіт. Ми робимо капітальний або ж поточний середній ремонт доріг, що передбачає заміну верхнього шару дорожнього покриття. Тому, природно, що це довший процес.

По-друге. Кожен район матиме якісні дороги

Кожному району розподілено гроші рівномірно відповідно до протяжності дорожнього полотна. Вперше за 25 років ми дали можливість РДА і ОТГ надати свої пропозиції щодо пріоритетності доріг. Це значно довший шлях, але справедливий. Він передбачає не декілька, а десятки тендерних процедур терміном до двох місяців.Якби ми вибрали лише п’ять, але великих, доріг, то це було б набагато простіше. І сума «освоєння» коштів була би більшою.

По-третє. Передусім якість робіт

17% використаних коштів - це лише авансові кошти, які заплачені підрядникам.  Завершені роботи ми ретельно перевіряємо і аналізуємо. Якщо ж роботи неякісні, ми не підписуємо документи, а змушуємо перестеляти асфальт. Поки підрядник не завершить роботу, департамент будівництва не перерахує гроші. Заплатити гроші і покращити відсоток «освоєння» найпростіше. Але це не головна ціль.

Так, згідно нових вимог, новозбудовані дороги повинні прослужити щонайменше 10 років. Тож надійність передусім.

На сьогодні активний ремонт ведеться на 35 дорогах, підписано ще більше 80  договорів. Знову підуть авансові кошти і відсоток «освоєння» зросте. Процес прискорюється і фактично у вересні будуть основні дорожні роботи.

Нагадаємо, цьогоріч Державний дорожній фонд вперше передав в обласне підпорядкування місцеві дороги. Відповідно було виділено кошти на будівництво і реконструкцію автошляхів місцевого значення, ремонт вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах області та на експлуатацію та утримання дорожнього полотна. Раніше цими питаннями займалась Служба автомобільних доріг.

Так ситуацію що склалася прокоментували у Рівненській ОДА.

 

Схожі статті