+380673870816 +380673870816

Рівне займає 16 місце за показником Індексу публічності місцевого самоврядування

Рівненська міська рада очолила категорію міст із «низьким рівнем публічності»: з показником 60,4% місто займає 16 позицію. Про це розповіли представники Громадянської мережі ОПОРА  під час презентації результатів вимірювання публічності міста у 2017 році.

П’ятий рік поспіль Громадянська мережа ОПОРА проводить моніторинг індексу публічності органів місцевого самоврядування Рівненської міської ради. За результатами дослідження, місто підвищило показник прозорості, відкритості та підзвітності органів місцевої влади, однак опустилося у загальноукраїнському рейтингу міст. Так, у 2015 році Рівне займало 13 місце (показник публічності 52%) і у 2016 році – 12 місце (показник публічності 57%). Всього у рейтингу 24 міста.

Фото Громадянська мережа ОПОРА / Рівне.

За підсумками 2017 року публічність міського голови не змінилась, порівнюючи з 2016 роком, і становить 63%. На офіційному сайті Рівненської міської ради та її виконавчого комітету, як і минулого року, наявна інформація про заступників міського голови.

Фото Громадянська мережа ОПОРА / Рівне.

Є інформація про підрозділ, який відповідає за налагодження співпраці з організаціями громадянського суспільства. В 2017 році міський голова ініціював соціологічне опитування щодо ряду питань, які турбували рівнян (новорічна ялинка; демонтаж пам’ятника Олеко Дундичу у парку; знесення «черепашок» –  незаконно встановлених гаражів для машин). Також впродовж 2017 року міський голова не виступав ініціатором громадських обговорень (громадських слухань, загальних зборів).

Фото Громадянська мережа ОПОРА / Рівне.

Публічність діяльності виконавчих органів Рівненської міської ради оцінена на рівні 50% (показник 2016 року також становив 50%). Робота з відкриттям даних у Рівненській міській раді знаходиться на вкрай низькому рівні – досі немає окремого порталу відкритих даних, спостерігається низька зацікавленість у використанні формату відкритих даних. Підзвітність виконавчих органів перед громадою недостатня, не всі рішення публікуються на сайті міськради вчасно. Недостатньо інформації про організаційну структуру, місії, функції, повноваження, основні завдання, напрями діяльності та фінансові ресурси департаментів, відділів, управлінь та комунальних підприємств. Процес створення наглядових рад не розпочався при жодному з комунальномих підприємств. Також не здійснювалася перевірка незалежними аудиторами річної фінансової звітності комунальних підприємств.

Фото Громадянська мережа ОПОРА / Рівне.

Варто відзначити прогрес у публічності депутатського корпусу. В 2017 році індекс публічності депутатів Рівненської міської ради склав 68% (показник у минулому році становив 60%). Мешканці можуть без попереднього повідомлення бути присутнім на сесії Рівненської міської ради. Більшість депутатів проводять регулярний прийом виборців у визначений час та відведеному місці. На сайті Рівненської міської ради  розміщено актуальні звіти про роботу більшості депутатів міської ради. Разом з тим, не зазначена інформація на сайті ради про майновий стан депутатів (декларації про майно, доходи і витрати), але на сайті НАЗК така інформація доступна.

Позитивною залишається практика ведення регулярної он-лайн відео-трансляції  засідань сесії. Інформація про графіки засідань постійних депутатських комісій є у вільному доступі. Рішення про скликання сесії ради та проект порядку денного сесії доводиться до відома населення вчасно. Результати поіменних голосувань оприлюднюються на веб-сторінці ради.

Враховуючи результати дослідження, координатор вимірювання Індексу публічності у Рівному Сергій Сабо озвучив ряд рекомендацій для покращення показників прозорості, відкритості та підзвітності Рівненської міської ради:

Міському голові

Запровадити просту та оперативну он-лайн взаємодію міського голови та інших представників міської влади із мешканцями, покращити комунікацію з мешканцями Рівного через більш активну участь у громадських ініціативах; налагодити комунікацію через сучасні методи ведення діалогу (соціальні мережі, відведення спеціальних годин для прийому громадських активістів). Також звітувати про свою роботу на відкритій зустрічі перед територіальною громадою не рідше одного разу на рік.

Виконавчим органам

Варто оприлюднювати інформацію у форматі відкритих даних (наразі, така інформація відсутня на сайті Рівненської міської ради взагалі).

Депутатам Рівненської міської ради

Здійснювати регулярні звітування перед виборцями про свою діяльність на відкритій, раніше анонсованій зустрічі, відвідувати всі сесії Рівненської міської ради, брати участь у всіх засіданнях своїх постійних депутатських комісій, а також здійснювати особистий прийом виборців в зазначеному місці та за попередньо визначеним часом.

За інформацією ГО "Опора". 

Схожі статті