+380673870816 +380673870816

Чи відбудеться у Рівному підвищення тарифів за розміщення зовнішньої реклами?

Власники рекламних конструкцій у Рівному не погоджуються із підвищенням ціни за розміщення зовнішньої реклами

Під час останнього засідання Рівненського міськвиконкому чиновники планували проголосувати за підвищення у півтори рази тарифів за розміщення зовнішньої реклами у нашому місті. Прийняття ж такого рішення під час бюджетного року призведе до зменшення кількості орендованих площ або ж до розірвання діючих договорів,запевняють власники рекламних конструкцій. Відтак, з даним регуляторним актом, керівники Рівненської обласної громадської організації «Асоціації рекламістів Рівненщини» та Рівненського обласного об’єднання операторів та виробників зовнішньої реклами погоджуватися не збираються.

Питання підняття тарифу на розміщення зовнішньої реклами у Рівному власники рекламних конструкцій запропонували відкласти і переглянути через ряд причин. Однією із них є те, що ціни, які нині діють у нашому місті є достатньо високими, у порівнянні із іншими містами аналогічного значення. За їх словами, у Рівному, найвища вартість розміщення зовнішньої реклами становить 620 гривень, а до прикладу у Хмельницькому - 420 гривень, у Івано-Франківську – 440. Крім того, за словами керівника Рівненської обласної громадської організації «Асоціації рекламістів Рівненщини» Лілії Кректун порядок визначення розміру плати за тимчасове користування місцями для розміщення спеціальних конструкцій у нашому місті суперечить діючому законодавству, що регулює галузь реклами.

Лілія Кректун,керівник Рівненської обласної громадської організації "Асоціація рекламістів Рівненщини":

-У порядку формування ціни, тобто базового тарифу за тимчасове використання місця для розміщення спеціальної рекламної конструкції у нас використовується штучно створений, не коректний коефіцієнт К2, якого згідно до закону, згідно до нормативної бази, яка регулює рекламну галузь взагалі по Україні такий коефіцієнт не має використовуватись. До уваги повинна братися лише площа рекламного засобу, у нас же береться площа і множиться ще і на кількість сторін, тобто завдяки цьому суттєво відрізняється утворення нашої ціни від цін усіх решти.

Ініціатором підвищення ціни, як вже потім виявилося, лише на три місяці, (що теж не відображено у Проекті рішення про підвищення тарифів на зовнішню рекламу)- на період виборчої кампанії, став міський голова Рівного Володимир Хомко.

Володимир Хомко,міський голова Рівного:

- І ми її підвищимо на цьому, і піднімемо лише на три місяці навмисне, для того, щоб політична реклама, яка буде у місті заплатила нам гроші. Більше того, я дам доручення Шульзі відслідкувати кошти, які ми назбираємо додатково за цей період з політичних партій і всіх тих, хто хоче йти на вибори, якщо буде перевиконання бюджету на 5 відсотків, ми виділимо ці кошти. І за них купимо плитки та газові прилади.

Усім відомо, що напередодні виборчої кампанії зовнішня реклама й справді майорить політичними лозунгами та обличчями політиків, втім що робити тим замовникам, які до політики не мають жодного відношення?! Для них - то ціна також зросте через відсутність конкретного розподілу між комерційною і політичною зовнішньою рекламою. Лілія Кректун пропонувала Володимиру Хомку дати доручення на створення спеціальної комісії, яка б відстежувала місцезнаходження політичної реклами і виходячи із кількості таких площин, піднімати ціну лише на них. Втім, з юридичної точки зору це неможливо. Тому міський голова запропонував власникам рекламних конструкцій внести свої пропозиції, однак стосовно ціни він був непохитний.

Володимир Хомко, міський голова Рівного:

-Ціна на вибори буде підвищена і ці гроші підуть пенсіонерам, давайте пропозиції як це зробити, причому чим більше політичної реклами, тим більше грошей зберемо, але гроші мають піти нам, не мені, - міській громаді, пенсіонерам. Толку з тих партій все одно ніякого, то хоч пенсіонерам плитки купимо.

У цю розмову також втрутився член міськвиконкому Андрій Бортнік, який зауважив не менш важливу причину.

Андрій Бортнік, член Рівненського міськвиконкому:

-Надто висока ціна за розміщення зовнішньої реклами змусить рекламодавців спрямовувати кошти на розміщення реклами за допомогою інших засобів: телебачення, радіо, виготовлення друкованої продукції. По-перше, воно може дійсно паралізувати, навіть, на тих три місяці, але воно може паралізувати їх роботу. Для чого це нам треба?Для чого ми їм проблеми створюємо?Друге, - буде купа того сміття непотрібного воно і так є в під’їздах, на вулицях, тої політичної реклами про яку ми мову ведемо.

Крім того, місцевий бюджет, за словами Лілії Кректун так і не отримає очікуваних надприбутків від зростання вартості тарифів, а навпаки, лише втратить від цього. Ціни диктує ринок, вони повинні бути економічно обґрунтованими і відповідати реаліям сьогодення. Якщо насправді не влаштовує стан рекламних засобів у місті, як про це йдеться у Проекті, який виноситься на обговорення, достатньо зобов’язати власників рекламних конструкцій привести їх у порядок; якщо ж не влаштовує кількість – потрібно вводити мораторій на видачу нових дозволів. А про підвищення тарифів у зв’язку з початком передвиборчої кампанії у даному документі немає жодного слова, говорить жінка. Тому така суттєва різниця між задекларованим і озвученим не зрозуміла. Натомість,заступник начальника управління Рівненського міського ЖКГ Володимир Лапюк не погоджується із деякими твердженнями власників рекламних конструкцій. Він запевняє, наші ціни - не найвищі. А саме підняття тарифів було розраховано відповідно постанови Кабінету Міністрів про рекламу та погоджено з Антимонопольним комітетом.

Володимир Лапюк, заступник начальника управління Рівненського міського ЖКГ:

-Ви говорите, що у нас найбільша ціна у західному регіоні, це все не так, тому що перш ніж робити певні розрахунки ми зробили моніторинг західних обласних центрів, тому можу сказати, що вони у нас не найвищі. Ми десь так ближче до середини, можливо по якимось видам ми трохи вище, але загалом не найвищі, це не так.

Знайти компроміс у цій непростій ситуації наразі намагаються самі власники зовнішніх рекламних конструкцій. І насамперед, не словом, а ділом довести свою правоту представники громадської організації «Асоціації рекламістів Рівненщини» збираються відвідавши міста західного регіону, де візьмуть, а потім і нададуть до Рівненської міської ради документальне підтвердження щодо діючих тарифів на зовнішню рекламу у цих містах. Наразі ж міський голова зняв це питання з голосування, втім пообіцяв повернутись до нього на наступному засіданні виконкому.

 

Схожі статті