+380673870816 +380673870816

Рівненщина Європейська. Що заважає органічній продукції з України завойовувати європейські ринки (ВІДЕО)

Регіональний круглий стіл з проблематики ринку органічної продукції був організований за підтримки проекту EU4Business в Україні. Офіс ефективного регулювання BRDO провів аналіз регулювання галузі та презентував його у Зеленій книзі. 

Позитивним зрушенням з боку держави є прийняття Концепції розвитку фермерського господарства від 13 вересня 2017 року, що визначає пріоритетність розвитку органічного виробництва і запроваджує місцеві цільові програми підтримки. Мета – стимулювання переходу господарств на виробництво органічної продукції.

На ринку дійсно спостерігається позитивна динаміка. І уряд намагається контролювати якість органічної продукції і відповідно довіру споживача до неї.

МИКОЛА МОРОЗ, директор Департаменту продовольства Міністерство аграрної політики та продовольства України:

Щоб сформувати рівень довіри потрібно декілька речей. З однієї сторони? це державний контроль, з іншої сторони – це прозорість, простежуваність продукції, впевненість споживача в тому, що він купляє саме органічну продукцію, яка була вирощена саме по органічних методах.

Порівняно з 2011 роком, кількість операторів органічного ринку України збільшилась на 65% – до 400 суб’єктів. Виробниками продукції є 210 з них. У той же час кількість виробників органічної продукції в Італії складає більше 34 тис., а в Німеччині більше 25 тис. 

Активісти переконані, що ринок розвивається повільно тому, що Кабінетом міністрів прийнята лише 1/3 актів, передбачених Законом України «Про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції та сировини». Нормативні прогалини на ринку органіки призводять до численних порушень і не дозволяють розвиватись органічному виробництву. Більше того, сегмент органічного сільського господарства взагалі не відображається державною системою статистики. Прогалини законодавства унеможливлюють створення самого органу з сертифікації у сфері органічного виробництва. Як наслідок, відсутній і реєстр виробників органічної продукції. Усе це негативно позначається на органічному бізнесі. 

АНДРІЙ ЗАБЛОЦЬКИЙ, керівник сектору “Сільське господарство” BRDO:

Наше основне завдання – це створити публічний діалог між владою і бізнесом для того, щоб влада краще почула бізнес, а бізнес зміг, як то кажуть, достукатись до влади зі своїми проблемами.

При цьому попит на українську органічну продукцію на зовнішніх ринках зростає. Експорт нашої продукції у 2016 р. досяг 73 млн євро, продемонструвавши зростання на 20 млн євро на рік. Серед основних імпортерів органіки з України – Німеччина, Польща, Британія, Австрія, Італія та Швейцарія. 47% експорту складають зернові, серед інших вагомих позицій – насіння, олійні культури, молочні продукти та мед.

ДЖОШУА БАДАХ, ключовий експерт EU4Business:

Теперь Европа имеет 140 стран, которые импортируют в Европу органичную сельскую продукцию. Почему это происходит? Ппотому, что при всех этих даже хороших возможностях, есть нехватка органичной продукции в Европе , и это дает огромный шанс стране как Украина не только быть экспортёром, но и тоже привлекать международные инвестиции. Земли, как Вы знаете, в Европе довольно мало для развития этого сектора, и, мне кажется, что с европейской точки зрения Украина является огромнейшим и надежным партнером при привлечении инвестиций, что бы земляные участки в Украине были тоже использованы для этой продукции.

Справді, Україна входить до 20 країн світу з найбільшим земельним банком під органічним виробництвом. Однак, площа сертифікованої органічної землі становить лише 1% від загального об’єму сільськогосподарських угідь. Український ринок органічної продукції має величезний потенціал, але розвиток стримується відсутністю ефективного регулювання галузі. Відповідний Закон досі не запрацював, тому жоден вітчизняний виробник не є сертифікованим за українським законодавством, а органічна продукція нерідко стає об’єктом фальсифікації.

ДЖОШУА БАДАХ, ключовий експерт EU4Business:

Конечно же регуляторное поле важно. Оно, мне кажется, особенно важное в такой сфере как сельское хозяйство. Потому что мы как члены и граждане государств не только являемся производителями, но и также потребителями. И это очень важно, что бы этот стандарт продукции был высоким и качественным. Так что создание этого единого регуляторного поля в Украине очень важно для украинских производителей и тоже для привлечения, показания Украины как надежного партнера. 

Сьогодні сертифікація для експортерів органічної продукції з України є доволі складною процедурою та відбувається за еквівалентним стандартом. Якщо Україна досягне визнання рівнозначності стандартів з європейськими у сфері органічного виробництва та обігу, це значно спростить умови ведення бізнесу та збільшить виробничий та експортний потенціал нашої країни.

Схожі статті