+380673870816 +380673870816

Рівненщина Європейська. Як Рівненський ЦНАП став одним із зразкових в Україні по комфорту та якості надання адміністративних послуг (ВІДЕО)

Вивчити найкращий досвід і змусити його працювати на благо країни.  У Рівному експерти і прогресивна молодь зібралися на воркшоп у рамках школи – семінару, присвяченій «Проблемам розвитку регіонів  України». Місцем зустрічі став Рівненський ЦНАП.  Адже, саме цей заклад став одним із зразкових в Україні по комфорту та якості надання адміністративних послуг. Але не без допомоги Європейського Союзу. Адже Рівненський ЦНАП значною мірою розвивається за рахунок європейського гранту. Департамент економічного розвитку і торгівлі Рівненської ОДА спільно із волинськими та львівськими колегами на партнерських засадах отримали право на реалізацію проекту «Центр надання адміністративних послуг як інноваційний інструмент взаємодії влади та громади» у рамках програми Європейського Союзу «Посилення внеску органів місцевої влади в процеси врядування та розвитку».  Окрім того, підтримку Рівненський ЦНАП має в рамках співпраці із сусідньою Польщею.

Віталій Стасюк, заступник директора Рівненського регіонального центру надання адміністративних послуг:

     ЦНАП – це є спільний проект обласної та міської влади, реалізований за кошти «регіонального розвитку», місцевого бюджету та проекту транскордонного співробітництва міст Любліна та Рівного. На сьогодні надаємо близько 200 послуг громадянам, які можуть отримати, відвідавши наш центр.

Фінансове забезпечення європейської  програми передбачало два джерела покриття видатків: кошти Європейського Союзу у сумі 164 663 євро та кошти обласного бюджету у сумі 60 000 євро.

Розширення мережі центрів, спрощення «єдиного вікна» та раціоналізації бюрократичних процесів здійснюються і сьогодні. Всі ці заходи традиційно проходять у суспільній свідомості як «наближення до європейських стандартів».  І недарма, адже закордонні партнери дійсно цьому сприяють . У січні цього року Євросоюз спільно зі Шведським агентством міжнародного розвитку (Sida) в рамках програми “U-LEAD” підписали Меморандум про співпрацю із 14-ма українськими ЦНАПами. В рамках співпраці Центри отримають  800 тис. євро на ремонт і обладнання, а також на навчання персоналу. 

Віталій Стасюк, заступник директора Рівненського регіонального центру надання адміністративних послуг:

     Ми постійно беремо участь у різних міжнародних конференціях у сфері надання адміністративних послуг. Наші працівники їздять у різні міста України для обміну досвідом і згодом, ми намагаємося кращі ідеї впровадити у нас в центрі.

До слова, програма “U-LEAD” спрямована на створення прозорої і підзвітної багаторівневої системи управління, яка реагуватиме на потреби громадян. За реалізацію одного з її компонентів і відповідає агенція SIDA. А передбачає цей компонент створення ефективних центрів надання адміністративних послуг

Загалом, учасники воркшопу мали можливість дізнатися більше і про реформування в Україні системи надання адмінпослуг і про специфіку роботи саме Рівненського ЦНАПУ, який вважають одним з найкращих ,у відповідності до європейських стандартів і популярності серед жителів.

Павло Остапенко , експерт Офісу реформ адміністративних послуг:

     Дуже велика динаміка  в кількості наданих послуг. Якщо брати загальну чисельність містян, то за півроку ) стик РОЗКАДРОВКА  (ЦНАП надав більше 100 000 тисяч послуг і це 40 % населення.  Це популярне місце і послуги тут надаються, плюс – великий перелік послуг.

Поділитися своїм досвідом мали змогу експерти з-за кордону. Наприклад, у Німеччині такі установи працюють у різних районах міста і є локально дуже доступними, розповідає  учасниця воркшопу Даніела Зупан. Саме Рівненський ЦНАП її приємно вразив  організацією роботи .

Даніела Зупан, експерт з Німеччини:

     Мені дуже цікаво. Я взагалі раніше не знала, що такі пункти будуються в Україні.  Цікаво дізнатися, як це працює ,коли було відкрито . Хороші враження, бо тут є простір і люди ,які працюють – відкриті. Немає чиновників. І це звісно класно.

Вже у  2018 році у Рівненському ЦНАПІ планують створити call-центр, середовище для коворкінгу (обміну досвідом), юридичний відділ та бек - офіс  (back office). І все це не без допомоги Європейського союзу.

 

Схожі статті