Про нововведення у роботі Мін’юсту розповіли у Рівному (ВІДЕО)
Про особливості роботи нових реєстрів Мін’юсту, процес децентралізації та корисну співпрацю з органами місцевого самоврядування розповіли журналістам під час прес-конференції працівники управління юстиції.
Ліквідувати незручності в реєстраційних службах прагнуть у Мін’юсті. Незабаром процедуру реєстрації нерухомості можна буде проходити не лише в приватних нотаріусів, а й в установах органів місцевого самоврядування та державної влади.
Іванна Смачило, начальник Головного територіального управління юстиції у Рівненській області:
- Ми сподіваємося, що вже з першого лютого такі державні реєстратори будуть у трудових відносинах з Рівненською міською радою.
Плата за послугу залишається незмінною. Проте, такі нововведення допоможуть уникнути черг, а також хабарів, - переконують фахівці.
Іванна Смачило, начальник Головного територіального управління юстиції у Рівненській області:
- Встановлені єдині тарифи. Якщо 5 днів для реєстрації нерухомості – це 140 гривень. Якщо громадянину треба швидко це зробити, то він повинен заплатити вже не хабар, а збільшений адміністративний збір.
Під час прес-конференції ознайомили громадськість і з новими послугами Мін’юсту. У кабінеті електронних сервісів тепер можна без черг подати документи та отримати витяги з реєстрів, а також подати заяву до РАЦСу й оплатити реєстрацію шлюбу чи його розірвання.
Юрій Дюг, журналіст, виконавчий директор ГО «Антикорупційний моніторинг»:
- Оплатив і тоді прийшов з оригіналами документів, тобі затвердили ту дату і пішов готуватися до весілля. Правда, я не знаю як це працює. Це теж буде виклик для реєстраційної служби.
Не оминули під час прес-конференції і тему житлово-комінальну. Так, нині ініціативні групи ОСББ, аби отримати інформацію про власників нерухомості у своєму будинку, повинні платити адміністративний збір, який сягає від 17 і до 34 гривень. Проте, й тут можна зекономити, - стверджують фахівці.
Іванна Смачило, начальник Головного територіального управління юстиції у Рівненській області:
- Оскільки міська рада має доступ до реєстрів і використовує це безкоштовно. Тому, щоб не платити 30 гривень для ініціативної групи, я думаю, що можна звертатися, наприклад, до міської ради. Оскільки, для них це безкоштовно, то й вони можуть надавати громадянам безкоштовно цю інформацію.
Також з 1 січня управління юстиції отримало можливість здійснювати контролюючі функції. Якщо раніше свої скарги громадяни направляли до суду, то нині проблемні питання можна буде вирішувати на місцях з фахівцями управління юстиції.