+380673870816 +380673870816

Чи комфортно на вулицях Рівненщини людям з обмеженими можливостями? (ВІДЕО)

На скільки пристосоване Рівне та й область загалом для  пересування людей з обмеженими можливостями? З якими складнощами вони зіштовхуються щодня та чи можливо їх усунути  спільними зусиллями? Ці питання сьогодні піднімали на засіданні комітету забезпечення доступності інвалідів до об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури.    

Просто вийти з дому – для  них вже подвиг. Хоч потреби та буденні клопоти  в цих людей такі ж як і у всіх.

Петро Буткевич, голова Рівненського міського товариства інвалідів з порушенням опорно-рухового апарату:

- В житлові будинки взагалі не можна заїхати. Але ж людині треба заїхати і в кафе, театр, але цього зробити неможливо.

Наше місто лише на  відсотків 30 пристосоване до маломобільних людей та осіб з інвалідністю.  Насамперед вони сьогодні нарікають на високі бордюри, пандуси, які не відповідають жодним нормам, не кажучи вже про те, що в місті далеко не скрізь вони є. 

Петро Буткевич, голова Рівненського міського товариства інвалідів з порушенням опорно-рухового апарату:

- Для людини, яка рухається на візку – це треба. По-перше, виїхати  з будинку якимось чином. Проблема – дорога вкрита ямами, заїзди на тротуари, з’їзди. Заїхав на тротуар, а з’їхати вже не можна. 

Згідно закону, місцева влада та підприємці зобов’язані створювати умови для безперешкодного доступу людей з інвалідністю до об’єктів соціально-культурних, а тим паче житлових. Проте, на практиці такий закон не завжди виконується, - констатують фахівці. Органом, що перевіряє дотримання цих стандартів є інспекція архітектурно-будівельного контролю. Але через певні спрощення в законодавстві повний контроль вона не здійснює. 

Олександр Карачанський, заступник директора департаменту-начальник управління містобудування та архітектури департаменту з питань будівництва та архітектури Рівненської ОДА:

- Якщо раніше вся проектна документація погоджувалася з органами архітектури, то  на сьогоднішній день документація не погоджується, тобто якийсь контроль за тим, чи дотримався проектувальник норм і правил визначених законодавством, органи архітектури фактично не мають права. Наступним питанням є те, що об’єкти 1-3 категорії складності не проходять державної експертизи. Раніше експертиза ці моменти фіксувала і перевіряла.

Зробити аналіз як на території Рівненської області виконуються норми  для максимально зручного транспортування людей з інвалідністю запропонували під час засідання комітету посадовці.

Тарас Пустовіт, заступник голови Рівненської ОДА:

- Проведемо аналіз. Те, що сьогодні заборонені перевірки – добре,  з одного боку. І сьогодні дехто цим користується. Але я думаю, якщо це є порушення, то мусять їх усунути.

Також  у планах до 2015 року максимально  збільшити кількість з’їздів у переходах області. Для того, щоб не лише люди з обмеженими можливостями, а й мами з візками та люди похилого віку мали змогу ними користуватися.

Схожі статті