+380673870816 +380673870816

Уряд доручив усунути виявлені недоліки нової системи реєстрації майнових прав

Уряд 28 січня заслухав питання щодо роботи нової системи реєстрації майнових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, яка почала функціонувати з 1 січня 2013 року. Було визначено «больові точки» початкового етапу роботи органів державної реєстрації прав, перевірку якої проведено за дорученням Прем’єр-міністра, та визначено завдання по усуненню окремих недоліків, які поки що мають місце. Про це повідомив Департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату КМУ.

Загалом, за словами заступника Міністра юстиції Дмитра Ворони, нова система в принципі значно скорочує час оформлення документів: як за кількістю відвідувань для цього відповідних органів, так і за часом підготовки документів. Про стан розгляду кожної заяви можна довідатись, не виходячи з дому - на сайті, там же дізнатися про готовність документів. В середньому, громадянин отримує документ через 4-5 днів після звернення, згодом, переконані в Мінюсті, цей термін можна буде скоротити до 1-2 днів.

Наразі 82% заяв розглядає реєстраційна служба і лише 18%-нотаріуси. Це пов’язано здебільшого з оформленням документів, яке не встигли завершити з минулого року. А вже за 3-4 місяці левову частку прав власності реєструватимуть саме нотаріуси, які посвідчуватимуть угоди купівлі-продажу. Для цього витрачатиметься приблизно година часу. Тобто, нова система поки що не запрацювала повністю, але все-таки є набагато прогресивнішою порівняно з порядком реєстрації прав на нерухоме майно, який існував.

Водночас було акцентовано на окремих недоліках, які виявлені в результаті перевірки організації роботи органів реєстрації. Зокрема, йшлося про недостатнє інформування населення про роботу відповідних органів. Приміром, у одному з центрів у Києві (проспект Повітрофлотський, 76г), де в робочі дні великі черги, у суботу було лише два відвідувачі, що свідчить про недостатню поінформованість громадян про графіки роботи.

За словами Голови Державної служби з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва Михайла Бродського, «мінусом» є незручне розташування приміщень, віддаленість кас для прийому платежів, відсутність офісів служби в кожному районі.

Прем’єр-міністр доручив створити робочу групу, яка напрацює оптимальні рішення для поліпшення роботи державної реєстраційної служби. До її складу ввійшли Віце-прем’єр-міністр Олександр Вілкул, Міністр юстиції Олександр Лавринович, Міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Геннадій Темник.

Схожі статті