+380673870816 +380673870816

Трудове навчання в школах відповідатиме регіональним особливостям

З метою поширення сучасних підходів до організації вивчення трудового навчання, технологій та креслення в загальноосвітній школі 5–6 грудня 2012 року на базі Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені М. В. Остроградського, Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, Полтавської гімназії № 17 відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар "Нові підходи до вивчення трудового навчання в загальноосвітній школі". Про це повідомила прес-служба Міністерства освіти і науки, молоді та спорту.

Учасниками заходу стали представники 24 областей України – методисти обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, які опікуються питаннями трудового навчання (технологій).

Зазначимо, що з 1 вересня наступного навчального року впроваджується новий Державний стандарт в середній школі, і програма з трудового навчання також буде інша. Протягом довгого часу змістове наповнення предмета не змінювалося, і те, що було закладено в 60-70-х роках минулого століття, впроваджувалося досить довгий час. Змінюється життя, і повинен змінюватися предмет, який інтегрує в собі знання з усіх інших предметів, що вивчаються в загальноосвітній школі. Тому за ідеєю нової програми – трудове навчання має стати мобільним та відповідати регіональним особливостям (місцеві традиції, народні ремесла тощо). Новою програмою передбачено варіативні модулі, які загальноосвітній заклад обиратиме залежно від потреб дітей, кваліфікації вчителя, матеріальної бази.

Згідно з програмою семінару, відбулася презентація педагогічного досвіду переможця конкурсу «Учитель року-2010» в номінації «Трудове навчання», Заслуженого учителя України, учителя Полтавської гімназії № 17 Юлії Приходько. Учитель провела урок, майстер-клас, ознайомила з музеєм дитячої творчості. Для педагога характерним є активне запровадження методу проектів; використання сугестивних технологій, що, за її словами, дозволяє вирівняти психологічний стан дитини на уроці. Надзвичайно дієвим прийомом для залучення дітей до трудового навчання учитель вважає приклад майстрів.

Маючи багатий досвід використання на уроках трудового навчання регіональних традицій, освітяни Полтавщини щедро ділилися ним із гостями семінару. Досвід практичної роботи з технологій декорування виробів інтер’єру та сучасних технологій і новітніх методів навчання представили на майстер-класах учителі трудового навчання шкіл Полтавської області та науковці Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка.

Під час семінару працювала виставка творчих робіт викладачів, учнів, учителів; проведено екскурсії в музеї Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка (кімнату-музей А. С. Макаренка: "Досвід організації трудового навчання та профорієнтації в педагогічній спадщині А. С. Макаренка", музей "Народні промисли», музей Раїси Кириченко).

Схожі статті