+380673870816 +380673870816

З початку року залізниці України перевезли майже 23 мільйони тонн вантажів у зерновозах

За 11 місяців 2012 року залізничники навантажили 364,6 тисяч зерновозів, в яких перевезено 22,7 мільйона тонн вантажів, що на 30,4% більше, ніж минулого року. З них до країн СНД і Балтії навантажено – 23 тисячі зерновозів. Про це повідомила прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту.

Це абсолютний рекорд по зернових вантажах, жому та шроту за час незалежності України, зокрема, рекордний показник навантаження становить 1,803 тисячі вагона за добу. З початку року Укрзалізниця перевезла зерна 311,5 тисяч вагонів – майже 20 мільйонів тонн, що на 70,7% більше ніж у 2011 році; жому і продуктів помелу – понад 44 тисячі вагонів – 2,3 мільйона тонн (+13,7%).

Середньодобове навантаження зерновозів у листопаді 2012 року склало 1295 вагонів проти 1173 вагона за відповідний період минулого року. Різке збільшення попиту на перевезення зерна восени поточного року викликане високим урожаєм кукурудзи, а також очікуванням торговцями зерном введення ембарго на експорт пшениці.

Залізничники змогли забезпечити збільшений попит, мобілізувавши весь наявний робочий парк зерновозів. Досягти такого вагомого показника вдалося багато в чому завдяки скороченню обігу вагона як по Україні, так і по СНД.

Особливість парку зерновозів полягає у тому, що він увесь – інвентарного парку, тому погано контролюється його обертання за кордоном. Яскраво виражений сезонний характер використання зерновозів, висока вартість самих вагонів і їх обслуговування роблять цей рухомий склад не особливо привабливим з точки зору інвесторів. Тому всі вантажовідправники сподіваються, перш за все, на вагони залізниці.

Для порівняння: вартість перевезення 1 т експортного зерна на відстань в 500 км в Україні в перекладі на валюту становить близько $ 12, в Росії - майже $ 16, а в країнах Євросоюзу - понад $ 27. З урахуванням того, що українські тарифи визначаються в гривнях, залізничники зазнають втрат внаслідок девальвації національної валюти.

Для збільшення кількості вільних зерновозів перевезення гранульованого лушпиння соняшника здійснюється у піввагонах з упаковкою "біг-бег". Також запропоновано перевезення в іншому спеціальному рухомому складі: мінераловозах, критих вагонах. Таким альтернативним шляхом у жовтні вже відвантажено на експорт понад 1 тисячу вагонів. Крім того, для прискорення обігу рухомого складу залізничники проводять постійну роботу з організації маршрутних відправок вантажних поїздів. Перевезення зернових забезпечується зерновозами у кількості 12214 одиниць.

Схожі статті